Da har vi kommet til siste del med DevOps, for denne gangen. I denne siste delen tar vi for oss monitorering, KPIer, OKRer, bruk av verdier for å bygge psykologisk trygghet samt vi er inne på «når har man egentlig feilet med smidig»?
Vi får også innsikt i hva Marley ville fortalt 25 år gamle Marley samt masse gode anbefalinger på DevOps bøker!
Hva skjer når kunstig intelligens møter menneskelig intuisjon? Hvordan kan vi designe fremtidens organisasjoner med effektivt samarbeid mellom mennesker og AI?
Gnist er et av Norges ledende miljø innen teknologiledelse og Gnisterne brenner for å bistå kundene sine med å bygge tilpasningsdyktige organisasjoner og høypresterende team.
Vi snakker med Vegard Kolbjørnsrud, forsker og strategirådgiver, om konseptet «intelligent organisasjon» og de seks prinsippene for menneske-AI-samarbeid.
Totalt 17 videoer til sammen 6 timer og 20 minutter!
Vi jobber hele tiden med å forbedre og legge til innhold, så dette er kun starten!
Vi utforsker hvordan AI kan forbedre læring, innovasjon og problemløsning, og hvilke utfordringer ledere møter når de integrerer AI i organisasjonsdesignet. Rett og slett hvordan teknologi kan skape smartere organisasjoner.
Vi besøk av Pia-Maria Thorén, grunnleggeren av Agile People bevegelsen (les mer på agilepeople.com). Hun er forfatter av boken «Agile People – A Radical Approach for HR and Managers (That Leads to Motivated Staff)».
Pia-Maria er hyppig foreleser på konferanser og forskjellige typer nettverk.
Hva er Agile People?
Agile People eksisterer for å fremme debatt og diskusjon rundt hvordan vi kan streve for å transformere organisasjoner til å bli menneskelige plattformer med rom for lidenskap, formål og frihet.
Agile People strever for å skape miljøer som fremmer lærende organisasjoner med muligheten til å innovere og kontinuerlig forbedre når det eneste gjenværende konkurransefortrinnet er å lære raskere enn konkurrenter.
I denne episoden diskuterer vi blandt mye annet:
Gammel vs ny HR/people: agile people principles your call to action for the future work
Performance management/ Talent management: Performance mgmt isnt dead. The old way of thinking about it is
Målsetning & OKRs: Ideas are precious, but they’re relatively easy. It’s the execution that is everything.
Agile Rewards: Paychecks can’t buy passion
Agil Rekruttering: Hire for attitude; train for skill
Ps. noen linkene ovenfor er affiliate links, det koster ikke noe mer for deg, men vi får en liten sum når du kjøper gjennom å bruke linken? vi sparer opp til lyddempere å ha på veggen for å gjøre lyden til Smidigpodden hakket bedre ??
Alle våre gjesters anbefalte bøker har vi samlet her!
Sociokrati 3.0 (S3) er sosial teknologi for utvikle smidige og motståndskraftige organisasjoner i alle størrelser, fra små oppstartsbedrifter til store internasjonale organisasjoner. I denne episoden har vi besøk av Martin Berg og Jonas Jaconelli fra Squeed. Vi diskuterer hva Sosiokrati er, hvordan vi kan bruke det og deres erfaringer 🤩
Hvordan kan S3 hjelpe dere? Det kan hjelpe deg & dere med å nå målene deres og lykkes med å navigere i kompleksiteten 🤯 Dere kan gjøre endringer ett trinn av gangen, uten behov for plutselig radikal omorganisering eller planlegging av et langsiktig endringsinitiativ.
For å lære mer så anbefaler vi en lytt 🎧
Vi inviterer dere inn til en spennende og tankevekkende episode.
Hva har følelser egentlig på jobb å gjøre? Hvilken rolle har følelser i innovasjon? For å utforske og lære om dette har vi besøk av Marius Jones, Marius har en Phd grad fra NHH og har forsket på nettopp dette med følelser på jobben.
Vi diskuterer følelser fra et internt organisasjonsperspektiv, og et eksternt perspektiv. Altså hvorfor ønsker vi at kundene våre skal ha følelser og hvorfor vil vi at de skal uttrykke dem til oss? Hvordan kan dette bedre innovasjonstakten og produktutviklingen vår?
Videre diskuterer vi hvorfor det å uttrykke følelser som ansatte eller leder er viktig, hvilken rolle kan og burde følelser ha? Hvordan skal vi forholde oss til egne og andres følelser på jobben? Hvordan kan vi best uttrykke følelser på jobb? Er det forskjell på positive og negative følelser, hvordan og om vi kan uttrykke dem? Og ikke minst snakker vi om hva vi kan gjøre når kollegaer uttrykker følelser og hvordan kan vi håndtere det.
Lurer du på hvilke bøker du bør lese eller lytte til på stranden, bilturen, fjellturen eller sykkelturen i sommer (eller hvilken som helst annen anledning for den saks skyld ? )?
Vi har samlet sammen 10 bøker som er anbefalt av våre gjester. Nå er det ingen unnskylding for å ikke få lest en (eller flere ? ) god(e) bok (/bøker) i sommer ? ?
Gjestene våre forklarer så klart selv hvorfor du bør lese akkurat disse bøkene, så sleng på hodetelefonene, len deg tilbake og bli inspirert?
I denne episoden får vi besøk av Hanne Linaae og Cathrine Kjelstrup Larssen, to av DNB sine smidige coacher. Vi får høre om DNB sin smidige transformasjon, DNBs smidige diamant ?, hva smidig betyr for DNB og hvordan coach teamet jobber sammen. Så len deg tilbake, sett på headsettet og nyt ??
For å gi de beste opplevelsene bruker vi teknologier som informasjonskapsler for å lagre og/eller få tilgang til enhetsinformasjon. Å samtykke til disse teknologiene vil tillate oss å behandle data som nettleseratferd eller unike ID-er på dette nettstedet. Å ikke samtykke eller trekke tilbake samtykke kan ha negativ innvirkning på visse egenskaper og funksjoner.
Funksjonell
Alltid aktiv
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å kunne bruke en spesifikk tjeneste som er eksplisitt etterspurt av abonnenten eller brukeren, eller kun for elektronisk kommunikasjon.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk
Lagring av data eller tilgang benyttes kun til statistikk.Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å opprette brukerprofiler for å sende reklame eller for å spore brukeren på en nettside (eller over flere nettsider) for lignende markedsføringsformål.