SpareBank 1 Utvikling
SpareBank 1 Utvikling er Smidigpoddens hovedsponsor for H2 2022 og H1 2023.
I SpareBank 1 Utvikling jobber vi hver dag med å lage Norges beste digitale løsninger for våre 1.2 millioner kunder. Vårt mål er å være en meningsfull arbeidsplass for våre ansatte hvor det er stor grad av eierskap, autonomi og faglig utvikling.
SpareBank 1 Utvikling

Capra
Capra hjelper selskaper levere software og digitale produkter litt raskere og med høyere kvalitet, og med å bygge organisasjoner teknologer ønsker å jobbe i. Det gjør de gjennom organisasjonsutvikling, rådgivning, smidig coaching, teamledelse, prosjektledelse, frontend,- og backendutvikling, arkitektur og infrastruktur. I Capra settes menneskene først. Vi vet at fornøyde og motiverte folk skaper den beste arbeidsplassen.

Gnist
Konsulentselskapet Gnist har på kun 4 år blitt et ledende miljø innen teknologiledelse i Norge. Gnist fordyper seg i temaer innen systemutvikling og teknologi, ledelse, smidig og transformasjon. Selskapet er bygget på verdiene frihet, nysgjerrighet og lidenskap, og «Gnisterne» brenner for å bistå kundene sine med å bygge tilpasningsdyktige organisasjoner og høypresterende team.

Vurderer du å bli partner med Smidigpodden?
midigpodden er Norges største podkast innenfor fagområdet smidig, og en av de 3 største norskspråklige podkastene innenfor ledelse. Smidigpodden er
Smidigpodden er Norges største podkast innenfor fagområdet smidig, med både kraftig vekst og lang fartstid (hele 4 år). Smidigpodden er en av de 5% største podkastene i verden! med rundt 7 000 nedlastninger i måneden og over 100 000 nedlastninger siden starten for over 4 år siden! Smidigpodden har kraftig vekst og i 2022 hadde vi like mange nedlastninger som de 3 forrige årene til sammen.
I Smidigpodden snakker vi med spennende mennesker fra ulike fagfelt, bransjer og organisasjoner, for å lære og forstå mer rundt hvordan vi kan danne magiske arbeidsplasser med lykkelige mennesker som skaper produkter og tjenester som kundene elsker
«Vi har en ambisjon og et ønske om å lage en podcast og et rom hvor det er mulig å diskutere og utforske hva som kjennetegner endringsdyktige organisasjoner, organisasjoner som vil leve inn i fremtiden.»
-Ida og Tobias
Hvorfor bli en Smidigpodden partner?
Podkast reklame er har over tid vokst frem til å bli langt mer effektiv enn tradisjonell reklame. Etter å ha hørt en reklame gjennom podcast viser studier at hele 1 av 4 har søkt etter mer informasjon, fortalt om produktet/ tjenesten til andre, eller å ha vurdert å kjøpe eller har kjøpt produktet/ tjenesten. Av disse har 1 av 10 kjøpt eller bestilt produktet eller tjenesten, etter å ha hørt en reklame for produktet eller tjenesten.
Når en ser isolert på aldersgruppen 15-44 år så svarer hele 1 av 3 at de har aktivt utført en handling, som å fortelle om produktet, kjøpe eller vurdere kjøp.
1 av 4 har utført en handling etter å ha hørt reklame i en podkast!
Podkast har utviklet seg til å bli et veldig populært medium, og står nå for 12 % av ukentlig lydkonsum. Den totale dekningen, altså de som har lyttet til podkast en gang eller oftere, ligger stabilt over de siste årene for alle aldersgrupper. Unntaket er gruppen 40-49 år, her ser vi en signifikant vekst fra 66 % i 2021 til 75% i 2022. I aldersgruppen 30-39 år hører hele 83% på podkast.
Det er fortsatt et stort vekstpotensiale blant de som i dag ikke lytter til podkast. Hele 87 % svarer at de kommer til å lytte til podkast i fremtiden eller enda ikke vet om de kommer til å lytte.
Våre lyttere er primært mellom 35 og 59 år gamle, det vil si dem som hører mest og kjøper mest!
Analyse
Smidigpodden har vokst jevnt og trutt siden vi startet i 2018. Vi har rundt 7000 nedlastninger i måneden og totalt rundt 90 000 nedlastninger. En episode får rundt 850 nedlastninger de første 7 dagene, noe som gjør Smidigpodden til en av de 5% største podkastene i verden! I Norge (podtoppen.no) ligger Smidigpodden på plass 13 i business kategorien (varier litt fra uke til uke).
Smidigpodden er en av de 3 største norskspråklige podkaster om ledelse
Kilde: Podtoppen.no
Halvparten av nedlastingene i en gitt måned er fra gamle episoder, det vil si at en episode lever for alltid og nye lyttere går ofte tilbake og finner gull i arkivet.
98,25% av våre lyttere er i Norge, hvorav ca 65% er bosatt i Oslo, resten primært i de største norske byene. Våre lyttere er primært mellom 35 og 59 år gamle. De er jevnt fordelt mellom kjønnene.
Hva kan vi tilby?
Våre lyttere er både en kjøpesterk og innflytelsesrik gruppe. De har generelt godt betalte lederstillinger og lever et liv i en av Norges største byer. De er i et segment som påviselig podkast-reklame virker på, og de er i en posisjon til å ta beslutninger på vegene av selskapet de jobber i.
Gjennom å sponse Smidigpodden med en engangssum per sesong (halvår) vil du nå ut med ditt budskap og deres brand til en meget spennende målgruppe!
Vi kan feks hjelpe deg å attrahere flinke fagfolk til nettopp deres selskap, eller bevisstgjøre våre lyttere om deres selskap eller produkt? Vi kan drive trafikk til deres produkt eller tjeneste som vil lede til økt salg og økte inntekter.
Hvordan kan det se ut?
For å gjøre det enklere for både dere og oss har vi skissert 3 ulike nivåer, men vi er fleksible og pragmatiske. Vi er interessert i å finne en løsning som gir dere mest verdi! Ta kontakt så finner vi en modell som passer deg og ditt selskap.
Vi håndplukker våre sponsorer og det er viktig at det er en match med våre verdier og filosofi. Vi vil også kun ta inn et begrenset antall sponsorer.