Podcast hos Shell Norge. Foto av Jan Soppeland, Shell.

En livepodcast er en fantastisk og unik måte å skape engasjement og kjennskap til et spesifikt tema eller utfordring i din bedrift. Vi kan gjennomføre både digitale podcaster, men også fysiske podcaster. VI kan dele erfaringer og kompetanse på et gitt tema eller intervjue en eller flere av deres ansatte og på den måten få ut budskapet i organisasjonen.

Podcast er et stadig mere populært format som egner seg veldig godt til å dele også komplekse problemstillinger da formatet fungerer godt også i long form uten at lytteren mister fokus.

Podkast blir stadig mer brukt i Norge. Andelen som lytter til podkast månedlig eller oftere har økt fra 24% i starten av 2017 til 43% i Q4 2020.

https://www.ipsos.com/nb-no/ny-rapport-om-podkastlytting-i-norge-lytting-oker-fortsatt

Dersom det er noe du kunne tenke deg så ta kontakt for en uforpliktende prat. Ønsker dere heller kurs eller foredrag så tilbyr vi også det.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Case – Livepod og feiring av 100 episoder

Onsdag 18 oktober 2023 samlet vi 100 av våre lyttere til et live show for å feire at Smidigpodden har spillet inn og sluppet hele 100 episoder.

Vi hadde besøk av BI forsker Vegard Kolbjørnsrud, evolusjonsbiolog Jens Andreas Huseby og CEO og visjonær Lars Rinnan. Vår søsterpod i nabolandet var også der, nemlig Agilpoddens egen Erik og Dick.

Det var rigget for noen fantastiske diskusjoner rundt hva som kjennetegner endringsdyktige organisasjoner, og ikke minst hvordan ser fremtidens arbeidsplass ut, altså hva skal du rigge deg for? Og hvordan?

Les mer her.

Case – Norsk Shell

Våren 2021 ble vi kontaktet av Shell Norge. De spurte om vi kunne komme til dem i Stavanger for å holde en livepodcast som en kick-start på deres transformasjon.

Forberedelse

Sammen med Shell Norge kartla vi og diskuterte hva de ønsket seg. Deretter kom vi med innspill samt et tidsestimat på arbeidet vi skulle legge ned. Vi hadde flere digitale møter hvor vi diskuterte med Shell Norge sin kommunikasjonsansvarlig.

Deretter hadde vi samtaler med alle gjestene som skulle være med på livepodcasten. Dette var spesielt nyttig både for å bli kjent med alle, men også for å roe nerver og bli enige om overordnede tema.

Podcast

Selve podcasten ble gjennomført i Stavanger med flere av Shell Norge sine ansatte som gjester. Selve podcasten ble distribuert live, og i tatt opp i Shell Norge sine kanaler.

Selve podcasten var rett under 2 timer, med til sammen 7 gjester. Gjestene var både toppledere og teamledere i organisasjonen. Dette skapte god dynamikk, og et bredt bilde av organisasjonen. Det gjorde også at vi var innom masse spennende tema og hadde mange gode diskusjoner!

Podcast hos Shell Norge. Foto av Jan Soppeland, Shell.
Podcast hos Shell Norge. Foto av Jan Soppeland, Shell.