Hvordan kan mindfullness hjelpe deg i hverdagen? Hva er det mindfullness egentlig er? Og er det noe vi kan benytte oss av på jobb så vel som privat?
I denne episoden har vi besøk av Thommy Bommen fra Kyoto Group AS og Agata Bélanger fra Norgesgruppen, og vi får høre om deres erfaringer med mindfullness.
Lean og Agile, to side av samme mynt? Hvor stor er egentlig avstanden? Ikke så innmari stor mener vi 🤩 I denne episoden har vi besøk av Beate Barstad Vatne fra DNB og har en kjempespennende diskusjon om likheter, ulikheter og hva vi kan lære av hverandre 🤓
Blant annet diskuterer vi hva som er kjerneverdiene i Lean? Hvordan tenker man om endring? Hvilken rolle har mennesker? 🤔✨
Vi har vært på Lean Agile i Skottland, riktignok en stund tilbake, men vi lærte masse som vi ønsker å dele med dere. Denne episoden går ikke i dybden på ulike områder, men er heller en smakebit på ulike tema og vi håper det kan inspirere til videre læring! Dersom det er noen av temaene du synes er mer interessante enn andre gi en lyd så kanskje vi kan fordype oss i dette i en annen episode.
Hva har følelser egentlig på jobb å gjøre? Hvilken rolle har følelser i innovasjon? For å utforske og lære om dette har vi besøk av Marius Jones, Marius har en Phd grad fra NHH og har forsket på nettopp dette med følelser på jobben.
Vi diskuterer følelser fra et internt organisasjonsperspektiv, og et eksternt perspektiv. Altså hvorfor ønsker vi at kundene våre skal ha følelser og hvorfor vil vi at de skal uttrykke dem til oss? Hvordan kan dette bedre innovasjonstakten og produktutviklingen vår?
Videre diskuterer vi hvorfor det å uttrykke følelser som ansatte eller leder er viktig, hvilken rolle kan og burde følelser ha? Hvordan skal vi forholde oss til egne og andres følelser på jobben? Hvordan kan vi best uttrykke følelser på jobb? Er det forskjell på positive og negative følelser, hvordan og om vi kan uttrykke dem? Og ikke minst snakker vi om hva vi kan gjøre når kollegaer uttrykker følelser og hvordan kan vi håndtere det.
Hva skjer når kunstig intelligens møter menneskelig intuisjon? Hvordan kan vi designe fremtidens organisasjoner med effektivt samarbeid mellom mennesker og AI?
Gnist er et av Norges ledende miljø innen teknologiledelse og Gnisterne brenner for å bistå kundene sine med å bygge tilpasningsdyktige organisasjoner og høypresterende team.
Vi snakker med Vegard Kolbjørnsrud, forsker og strategirådgiver, om konseptet «intelligent organisasjon» og de seks prinsippene for menneske-AI-samarbeid.
Totalt 17 videoer til sammen 6 timer og 20 minutter!
Vi jobber hele tiden med å forbedre og legge til innhold, så dette er kun starten!
Vi utforsker hvordan AI kan forbedre læring, innovasjon og problemløsning, og hvilke utfordringer ledere møter når de integrerer AI i organisasjonsdesignet. Rett og slett hvordan teknologi kan skape smartere organisasjoner.
For å gi de beste opplevelsene bruker vi teknologier som informasjonskapsler for å lagre og/eller få tilgang til enhetsinformasjon. Å samtykke til disse teknologiene vil tillate oss å behandle data som nettleseratferd eller unike ID-er på dette nettstedet. Å ikke samtykke eller trekke tilbake samtykke kan ha negativ innvirkning på visse egenskaper og funksjoner.
Funksjonell
Alltid aktiv
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å kunne bruke en spesifikk tjeneste som er eksplisitt etterspurt av abonnenten eller brukeren, eller kun for elektronisk kommunikasjon.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk
Lagring av data eller tilgang benyttes kun til statistikk.Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å opprette brukerprofiler for å sende reklame eller for å spore brukeren på en nettside (eller over flere nettsider) for lignende markedsføringsformål.