Hvordan kan mindfullness hjelpe deg i hverdagen? Hva er det mindfullness egentlig er? Og er det noe vi kan benytte oss av på jobb så vel som privat?
I denne episoden har vi besøk av Thommy Bommen fra Kyoto Group AS og Agata Bélanger fra Norgesgruppen, og vi får høre om deres erfaringer med mindfullness.
I denne episoden har vi besøk av Øyvind Ødegård. Øyvind jobber som konsulent hos Dfind og har tidligere jobbet for selskaper som Finn.no og Sparebank 1.
I denne episoden diskuterer vi alt fra metrics til vaner og rutiner. Vi lærer også om hvorfor investering i infrastruktur burde ansees som employer branding! Kanskje det er den nye fremtiden, investering i infrastruktur fra HR sitt budsjett? Eller hva med ikke noe budsjett i det hele tatt ?
I denne episoden har vi besøk av Svein Harald Røine også kjent som Mr.Modig. Svein Harald er en av Norges mest etterspurte og inspirerende foredragsholdere og en ekspert på temaet frykt og hverdagsmot. Med topplederbakgrunn fra blant annet Nidar, Gilde og Altia Corporation har han omfattende kompetanse om hva som skal til for å bygge en modig kultur, bli en modig leder og ikke minst en modig medarbeider samt skape økt arbeidsglede
I denne episoden diskuterer vi blandt mye annet:
Hva det innebærer å være modig
Hvorfor det er viktig å være modig
Hvorfor ledere trenger å være modige
Redsel for å ta besluttninger
Hvilke frykter har vi?
Svein Harald Røine sin tidligere sjef beskrev han på følgende måte:
«Vi ser en mann i dress, men på innsiden er det en gutt i kortbukser»
Svein Harald Røine sier selv at det var en slående beskrivelse som han har lært å like veldig godt.
Svein Harald har kombinasjonen av livserfaring, nedturer og oppturer etter mange års ledererfaring i næringslivet, med nysgjerrigheten, pågangsmotet og lekenheten til en gutt i kortbukser, har bidratt til at jeg har kunnet hjelpe mange mennesker på min vei i mitt virke i AlltidPositiv.
Svein Harald holder lederkurs bl.a. i samarbeid med NHO’s Næringslivets Skole og Infotjenester. I tillegg holder han egne åpne lederkurs og bedriftsinterne og tilpassede lederkurs. Toppledere, ledergrupper, idrettsutøvere og andre tar også kontakt når de føler behov for mental trening/coaching/personlig ledertrening.
Hva er egentlig smidig? Agile? Det er nettopp dette vi diskuterer i Smidigpodden sin første episode!
Smidig går langt dypere enn metoder, tavler og stand opp møter. Kjernen i smidig dreier seg om å raskt generere forretningsverdi gjennom samarbeid, kontinuerlig læring og tilpasning.
Så hva er egentlig en «smidig kultur»? og hva bør dere jobbe med for å komme dit?
I denne episoden, gjennom å diskutere verdier, prinsipper, praksiser og hva som gir effekt utforsker vi hva smidig er.
I denne episoden får vi besøk av Kristin Fjalestad og Jøran Vagnby Lillesand. Kristin er smidig coach hos RiksTV og har gjestet Smidigpodden tidligere ? Jøran er fra Bekk og har vært i RiksTV de siste årene ?Begge jobber tett med piloten Strim i RiksTV og vi får høre om deres erfaringer og refleksjoner. Vi diskuterer og reflekterer rundt organisering, tverrfaglige team, samarbeid og hvilke utfordringer som følger med. Det finnes vel ikke en løsning som passer alle organisasjoner eller løser alle problemer, det vil med alle modeller skapes nye utfordringer.. men hvordan kan vi rigge oss best for å møte nettopp disse? ?
I denne episoden diskuterer vi RiksTV sin smidige reise. RiksTV er en av få bedrifter i Norge som opererer etter smidige prinsipper i hele verdikjeden. Alt fra rekruttering, utvikling, markedsføring, utvikling, planlegging og budsjettering følger smidige prinsipper. RiksTV blir også trukket frem som en av Norges rollemodeller innenfor smidig. Vi håper det blir en spennende lytting!
For å gi de beste opplevelsene bruker vi teknologier som informasjonskapsler for å lagre og/eller få tilgang til enhetsinformasjon. Å samtykke til disse teknologiene vil tillate oss å behandle data som nettleseratferd eller unike ID-er på dette nettstedet. Å ikke samtykke eller trekke tilbake samtykke kan ha negativ innvirkning på visse egenskaper og funksjoner.
Funksjonell
Alltid aktiv
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å kunne bruke en spesifikk tjeneste som er eksplisitt etterspurt av abonnenten eller brukeren, eller kun for elektronisk kommunikasjon.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk
Lagring av data eller tilgang benyttes kun til statistikk.Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å opprette brukerprofiler for å sende reklame eller for å spore brukeren på en nettside (eller over flere nettsider) for lignende markedsføringsformål.