Produksjon er nede! Det går kalt nedover ryggen din.. Hva gjør du nå? Hva tenker du? Hvem sier du det til? Hva er neste steg??
Psykologisk trygghet og å alene knekke Produksjon.. hvorfor er det ene så viktig når det andre skjer?
Hvordan vil dette skille klinten fra hveten og definere deg som organisasjon? For å det å gjøre feil, det er en fantastisk læringsmulighet, om du lar det være det!
Vi har Aleks Gisvold på besøk, og vi snakker om nettopp dette! Aleks knakk produksjon som han selv sier det, men hva skjedde så? Hva kan vi lære av det og hvordan kan vi bli bedre?
Takk til våre partnere som gjør Smidigpodden mulig!
Servant leadership eller på norsk tjenende ledelse har fått et sterkt fotfeste i den smidige sfæren, men hva betyr det egentlig? Hva vil det si å være en tjenende leder?
Det er få i Norge som kjenner mer til og har mer erfaring med tjenende ledelse enn Tom Georg Olsen. Tom Georg er konserntjener for Miles AS og har flere år i ryggsekken som nettopp tjenende leder. For nettopp Miles har blitt kåret til Norges beste arbeidsplass to ganger, NHH har forsket på lederfilosofien deres og de er blitt kåret til en av Norges mest innovative bedrifter 5 år på rad fra 2016-2020!! Hva er det Tom Georg gjør som åpenbart fungerer?
I denne episoden diskuterer vi og får høre han sine erfaringer og refleksjoner rundt tjenende ledelse? Hvordan ble det normen i Miles? Hvordan reflekteres dette i resultatene? Kulturen? Prosessene? Og ikke minst, hva kan du gjøre for å bli en mer tjenende leder? Eller, hva kan du gjøre for å hjelpe de rundt deg?
Smidigpodden er 3 år! Vi har spilt inn 60 episoder og er blitt lyttet på over 46.000 ganger!! Men hvordan ser fremtiden ut for Smidigpodden? Hva skjer i 2022? Hvordan gjør Smidigpodden det egentlig, og hva mener dere, lytterne våre? Hva var og ER vår visjon med Smidigpodden, og hvordan ligger vi ann?
Denne episoden er det Smidigpodden snakk, men vi kommer så klart ikke utenom å diskutere fag.. for hva er egentlig smidig? Vi prøver oss så klart på en definisjon av smidig, og da er spørsmålet… er dere enig?
Synes du alle workshops er like? Trenger du noen nye verktøy for å få igang diskusjon og kreativitet? Gjør deg klar for en praktisk episode hvor vi lærer om Liberating Structures. Liberating Structures er en samling av ulike metoder og verktøy for hvordan man kan fasilitere og skape gode, kreative, energiske og produktive møteplasser.
For å lære mer om Liberating Structures har vi besøk av Martin Berg og Mahlin Standar fra Squeed.
Hva kjennetegner egentlig smidige organisasjoner? Handler smidig kun om hvordan dere tenker rundt utvikling og drift av IT løsninger og systemer?
Vi mener smidig handler om så mye mye mer enn dette!
Smidig er som et isfjell, det du ser: prosesser, strukturer og metode er over vannet, og det er tydelig. Det er det under som er spennende, som vil utgjøre en forskjell for dere, og nettopp det som kjennetegner en smidig organisasjon!
Hvilke «smidige voksesmerter» opplever norske bedrifter? Espen Gulbrandsen og Jørgen Elisenberg fra Sopra Steria lurte på nettopp dette!
For å finne ut av det har de gjennomført en undersøkelse hvor de har intervjuet 18 ledere i norske bedrifter for å få en bedre forståelse av hvorfor smidige voksesmerter oppstår i norske bedrifter, og hva det kan være.
For å gi de beste opplevelsene bruker vi teknologier som informasjonskapsler for å lagre og/eller få tilgang til enhetsinformasjon. Å samtykke til disse teknologiene vil tillate oss å behandle data som nettleseratferd eller unike ID-er på dette nettstedet. Å ikke samtykke eller trekke tilbake samtykke kan ha negativ innvirkning på visse egenskaper og funksjoner.
Funksjonell
Alltid aktiv
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å kunne bruke en spesifikk tjeneste som er eksplisitt etterspurt av abonnenten eller brukeren, eller kun for elektronisk kommunikasjon.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk
Lagring av data eller tilgang benyttes kun til statistikk.Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å opprette brukerprofiler for å sende reklame eller for å spore brukeren på en nettside (eller over flere nettsider) for lignende markedsføringsformål.